Leidt de marketeer een dubbelleven?
donderdag, 18 augustus 2011 13:53

Als je de relatie met je klanten wilt aanhalen, doe je dat dan verscholen achter je product of merk? Die klanten willen tegenwoordig graag weten wie de mensen achter dat product zijn - vooral waar ze voor staan, wat hun opvattingen zijn, wat ze praktisch te bieden hebben, hoe inspirerend ze zijn. Mensen hebben geen relaties  met een merk of een instituut, maar met de menselijkheden erachter. Je doneert toch ook liever aan een goed doel met een concrete cause of een passie dan aan een instituut? Leidt de marketeer (en zijn adviseur!) niet een dubbelleven? Gebruikt hij het merk niet teveel als een sprekende pop? Voor wie denkt hij te werken? Wat zou een marketeer kunnen helpen?
 
Veel vragen. Ik had de gelegenheid om de belangrijkste voor te leggen aan twee mensen die bovenop dit onderwerp zitten.
 

Madelon Engels: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

Hans Etman: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

 

 

Voeg je reactie toe

Je naam:
Onderwerp:
Reactie: