Biografie Goos Geursen.

Ik ben van jaargang 1947 en Waterman. 
Als geboren communicatiemens en heb mijn tijd vooral als strateeg bij reclamebureaus doorgebracht: JWT (toen nog zonder PPGH), en ruim eenentwintigjaar FHV/BBDO en laatstelijk FHV Corporate, voordat ik in 2001 zelfstandig ondernemer werd.
Intussen heb ik veel gepubliceerd. Eerst een boek over Emoties & Reclame (1985), dat ook zo heet, toen een over conceptontwikkeling: Hazewind op Gympen (1990). Daarna werd ik vooral gegrepen door maatschappelijke veranderingen en nieuwe inzichten in management, communicatie en marketing. Dat leverde de nodige columns (o.a. NRC Handelsblad) en een boek op: Tijdens de verkoop gaat de verbouwing gewoon door (1992). Met een verdere uitwerking in: Virtuele Tomaten en Conceptuele Pindakaas (1994). Meer persoonlijk en spiritueel getint is Wie zijn ik? (2000), over identiteit en andere drijvende en verbindende krachten in organisaties. Ik ben dus ‘opgeschoven’ richting mensen in organisaties. Mijn laatste boek 'Als de leuning beweegt...' geeft talloze praktische invalshoeken in 'het nieuwe denken'.
Af en toe schrijf ik een artikel of column en geef ik lezingen of gastcolleges.
Sinds 1 augustus 2001 ben ik zelfstandig adviseur, trainer, coach. Vooral op het gebied van interne veranderingsprocessen en communicatie Het liefst laat ik mensen zelf ontdekkingen doen. Ik geef ze ruimte en inspireer (zeggen ze vaak). Ervaren vind ik belangrijker dan theoretiseren.
Het marketing/communicatiedenken krijg je van mij in een geheel nieuwe jas: meer ervaringen, meer geïntegreerd, concreter, meer rechterhersenhelft, oplossingsgericht, volgens de menselijke maat.
Belangrijke thema’s in mijn leven zijn: verbinden, organisch denken en doen (‘doenken’), creativiteit en energie.

 

 

Favoriete blog-artikelen